TIPY A RADY

pro všechny majitele

 

 

Na této rubrice se můžete podílet všichni, kteří máte nějaké užitečné rady, nápady a tipy na úpravy, nebo opravy tohoto skvělého sporťáku.

 

Vaše příspěvky posílejte na můj

E-mail.

 

 

 

Spoustu dalších informací najdete na fóru VW Clubu CZ

 

VW CLUB

 

 

 

další

Popis funkcí MFA (palubní počítač)

pomocí MFA lze zobrazit čas, dobu jízdy, průměrnou spotřebu, ujeté kilometry, průměrnou rychlost, teplotu oleje a venkovní teplotu. Podle polohy přepínače (1 či 2) se jedná o hodnoty aktuální nebo celkové. V rozšířeném módu lze zobrazit další kontrolní a měřené hodnoty.

MFA

AKTIVACE ROZŠÍŘENÉHO MÓDU : stisknout a držet tlačítko A, potom zapnout a vypnout zapalování. Nakonec nastartovat a pustit tlačítko A (existují i MFA u kterých se musí držet místo tlačítka A tlačítko B).

 

Pokud je přepínač B nastaven na 1, aktivuje se kontrolní mód. Pokud se přepne na 2, aktivuje se měřící mód.

Počet stisknutí tl.A Kontrolní mód Měřící mód
0 kód motoru zkušební suma
1 kód země podtlak v sacím pottrubí (mbar)
2 otáčky náhonu tachometru, resp. počítadla km otáčky motoru
3 horní hranice otáček okamžitá spotřeba
4 dolní hranice otáček impulzy čidla pro měření rychlosti
5 přerušení přívodu paliva při deceleraci (mbar) teplota oleje
6 Segment test (ukáže 4x 8) venkovní teplota

Protože se musí rozlišovat mezi tachometry VDO a Motometer, uvádím ještě tabulku pro hodnotu 1 (podtlak v sacím potrubí) v měřícím módu. Měření by se mělo provádět na zahřátém motoru při plném zatížení. Nejlépe na 3. či 4. stupeň, a při otáčkách mezi 5600 až 6100.

VDO Motometer Tlak G-kompresoru
148 1000 0
172 1200 200
192 1400 400
211 1600 600
228 1800 800
242 2000 1000
255 2200 1200

Pokud se hodnota nedostane nad 211 u VDO, nebo nad 1600 u Motometer, je nejvyšší čas nechat zkontrolovat G-kompresor.

Ruční brzda

Velmi častým problémem (hlavně u starších typů) je funkčnost ruční brzdy. Zjistil jsem, že po drobné úpravě na nápravě lze namontovat nový brzdič z VW Passat B5, nebo Audi A6 (průměr pístu 38 mm).

Nejprve zdemontujte původní brzdič (třmen na kterém brzdič drží můžete ponechat, je stejný jako na passatu). Podle třetího obrázku upravte nápravu - flexou, nebo frézkou odbrušte označené části (nemusíte mít strach, na Passatech a Audinách je to už z výroby - obr.4). Snažte se příliš nezasahovat do svárů. Ještě musíte na novém brzdiči zvětšit očko na provléknutí lanka ruční brzdy, vrtákem o průměru 14 mm. Potom namontujte nový brzdič, připojte hadičku a lanko ruční brzdy. Nakonec je potřeba celý brzdový systém odvzdušnit.

CorradoG60 PassatB5 nákres
PassatB5 finále

pozn.: Zkontrolujte i funkčnost lanovodů ruční brzdy. Může být nepohyblivý. Potom je potřeba ho vyměnit, nebo rozhýbat.

Odvzdušnění brzd

Protože na Corradu nefunguje postup "našlapat a odvzdušnit", známý z jiných vozů, tak postupujte takto: sešlápněte brzdový pedál, zapněte zapalování (v motoru musí být slyšet "bzučení"), povolte odvzdušňovací šroub a ponechte vytékat brzdovou kapalinu dokud nebude bez bublinek vzduchu (nezapomeňte kontrolovat stav kapaliny v nádobce), dotáhněte odvzdušňovací šroub, vypněte zapalování a pusťte brzdový pedál.

Tento postup opakujte u všech čtyř kol.

Šíbr (střešní okno)

Zasekávání šíbru při otvírání způsobuje většinou rozlomená plastová sučástka (ve tvaru H) na posuvném mechanizmu. Výměna je jednoduchá, ale větší problém je ji sehnat. Jako samostatný díl se nedá zakoupit, pouze komplet celého mechanizmu.

šíbr1 šíbr2

další

 

 

Webmaster: Radek PAVLE