Kalendář tuning srázů

 

 

 

 

E-mail

Poslední aktualizace: 27.05.2009

 

 

corrado

 

Na úvod slogan z reklamní kampaně v Americe....

 

Sports cars were born in Europe. Not on the roads of Kansas or streets of Osaka. Europe is where the Corrado was born.

Sportovní auta se narodily v Evropě. Ne na cestách Kansasu, nebo ulicích Osaky. V Evropě se narodilo Corrado.

 

Historie kupé Corrado (původně označovaný jako projekt Typhoon) se začala psát v roce 1987, kdy se rozhodlo o potřebě nového sportovního modelu v provedení dvoudvéřové kupé. Tento model měl částečně nahradit již letité Scirocco. V září 1988 představila firma VW zcela nové 2+2 místné kupé jménem Corrado, při jehož vývoji a výrobě se osvědčila spolupráce s karosárnou Karmann. Název Corrado pochází ze španělštiny a znamená reaktivní vzduch nebo také běhat. Elegantně tvarované kupé téměř "na milimetr" odpovídající rozměrům vozu Scirocco druhé generace, dostalo do vínku vpředu napříč uložený a pochopitelně přední kola pohánějící čtyřválec o obsahu 1781 ccm opatřený G-dmychadlem s mechanickým pohonem. Motor vybavený elektronickou řídící jednotkou Digifant ovládající zapalování i vstřikování paliva dává výkon rovných 160 koní (118 kW). Corrado tak může dosáhnout nejvyšší rychlosti 225 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,3 s. S tímto zrychlením deklasuje G60 i své konkurenty ze stáje Porsche: 924S je pomalejší o 0,5 s a 944 dokonce o 1 s!

VR6 vs. 986

K oblibě G60 přispěla i snadná možnost zvětšení výkonu motoru přeplňovaného G-dmychadlem. Relativní nevýhodou tohotu motoru byl hluk dmychadla. K zajímavostem Corrada patří malé křidélko na zádi, které se vysouvá do "pracovní" polohy při rychlostech nad 120 km/h, a také skutečnost, že hodnota čelního odporu vzduchu CX ve srovnání s kupé Scirocco druhé generace klesla z 0,39 na 0,32. Toto křidélko redukuje vztlak na zadní nápravu o 64%.

Další nabídkou motoru byl čtyřválec 1781 ccm s šestnáctiventilovou technikou z golfu GTI a výkonem 136 koní. Tímto motorem byly Corrada osazována do roku 1992, určena byla hlavně na export. Ukončení výroby Corrad s tímto motorem bylo především pro absenci katalyzátoru a tedy nesplnění emisních limitů. Nástupcem motoru 1,8 16V se stal čtyřválcový motor o objemu 1984 ccm a výkonu 136 koní. Výkon byl na stejné úrovni díky přítomnosti katalyzátoru, změnou k lepšímu byl nárůst kroutícího momentu o nezanedbatelných 12 Nm dosahovaného při nižších otáčkách. Tento motor byl osazován do Corrad až do roku 1995. Pro modelový rok 1992 korunovala firma VW nabídku modelem VR6, signalizujícím, že se v nově tvarované přídi kupé skrývá kompaktní šestiválcový motor o objemu 2861 ccm a výkonu rovných 190 koní (140 kW).S ním vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za pouhých 6,9 s. Verze pro USA byly trochu krotší - 2792 ccm. Tento model byl také velmi oblíbený, protože motor měl vysoký výkon a příznivý průběh točivého momentu již od nízkých otáček na rozdíl od motorů s šestnáctiventilovou technikou. Trochu kuriózní byla možnost objednat si od dubna 1994 Corrado i s motorem 1984 ccm a osmiventilovou technikou, jehož výkony zdaleka nedosahovaly úrovně ostaních verzí. V nabídce byl snad pro relativní cenovou dostupnost a příznivou spotřebu.

corrado_boura corrado_karman corrado_niobe

V roce 1995 bylo rozhodnuto o ukončení výroby Corrada (díky nezájmu amerického trhu) a dnes již skoro legendární kupé se v červnu 1995 odebralo na odpočinek. Rozloučení hodné tradice uskutečnila speciální edice VR6 Storm (bouřka). Vozů v této edici bylo vyrobeno pouze 500. 250 Corrad bylo v barvě Mystic Blue a 250 jich bylo v barvě Classic Green. Z každé barvy mělo 10 vozů automatickou převodovku. Charakteristickým znakem edice Storm byla maximální výbava: mj. elektricky ovládaní okna i zpětná zrcátka (samozřejmě vyhřívaná), vyhřívané kožené sedadla, interiér v kůži, přední masku v barvě, CD přehrávač Sony, Al kola BBS atd. Od roku 1988 do roku 1995 se vyrobilo přesně 97521 vozů Corrado.

 

pozn. Náběh výroby kupé Corrado na podzim roku 1988 však neznamenal automatický odchod ze scény pro Scirocco, i když produkce staršího kupé začala po roce 1988 citelně klesat. V modelovém roce 1991 figurovalo Scirocco v nabídce VW pouze ve dvou provedeních s označením Scirocco GT II a Scirocco Scala (1781 ccm o výkonu 95 či 129 koní). Od září 1991 (modelový rok 1992) se už prodávlo jen Scirocco GT II.

 

 

 

 

 

Webmaster: Radek PAVLE